Kié lesz Magyarország? (2.)
A Közgép és Horthy Miklós az új magyar főnemesség birtokain
Több ciklusra kinevezett pozíciókban védik a bástyákat a fideszes Bástya elvtársak és elvtársnők Szalai Annamáriától Handó Tündéig.
Néhány hónapja írtam arról (Kié lesz Magyarország?, 2012. február 14.), akkor még talán kissé túlfantáziálva a valóságot, hogy a magyar kormányfő teljesen biztosra akarja venni a magának nehezen megszerzett magyar jövőt, és a politikai hatalom bezsaluzása után (vagy inkább azzal egyszerre) olyan gazdasági birodalmat építtet a Közgéppel közpénzen, amely – akármilyen választási eredmény születik az akármikori jövőben, „pénz beszél, kutya ugat” alapon (angolul szebb: „money talks, bullshit walks”) – megkerülhetetlen tényezővé teszi a gazdasági életben (is).
Tanult a 2002-es hibákból, amikor is hiába szállta meg az MNB-t Járaival, hiába rendezte le előre az Ezüsthajó-, Millenáris-, Kaya Ibrahim-féle ügyeket a vádhatóság élére ültetett Polt Péterrel, hiába építtette ki Kövérrel saját titkosszolgálatát, és tett meg mindent a hatalomban maradásáért, az mégsem sikerült. És a ’B’ terv sem működött, amivel a két ciklus alatt szerette volna megbuktatni az éppen aktuális kormányt, mert „valami” hiányzott. Ez a valami pedig egészen nyilvánvalóan az a gazdasági erő volt anno, amivel majd most, ha kell, úgy fogja az „erősebb kutya b…ik” rémegyszerű ideológiájára épített szabad versenyt megnyerni a piacon, hogy senki nem fog merni velük ujjat húzni sem, nemhogy szembemenni....
Utolsó kommentek